Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Dobar primer infrastrukture zaštićene staze za bicikliste

Calgary Pilot mreža zaštićenih biciklističkih staza je odličan primer biciklističke infrastrukture.

Pristup orijentisan na rezultate sa ciljem kreiranja sigurnog i komfornog okruženja za bicikliste svih godina i sposobnosti.

Dok slične, isplative i brze bicisklističke staze postoje i u Čikagu, Vašingtonu i Sijetlu,  Calgary mreža je jedinstvena po tome što je projekat sproveden odjednom. Staza je napravljena u celosti, isključujući parcijalan pristup razvoja.

135 000 ljudi je do sada korsitilo biciklističku stazu (5th street) ove godine 

Priča o tome kako je vlast uspela da sprovede ovo u gradu u kome dominira automobilski saobraćaj nije mala stvar. Na osnovu broja putovanja koja su posle jedne godine dostigla 770 000 može se reći da je projekat u povoju. Najprometnijom ulicom (5th Street) biciklističu stazu dnevno koristi i do 2400 ljudi. Za grad sa samo 1.3% (2011) ljudi koji na posao idu biciklom, rezultat je impresivan. Da bismo uporedili, uzećemo Vankuver koji dnevno ima 6000 biciklista u zoni Seawall (Vankuver ima potencijalno 10% ljudi koji na posao idu biciklom). Staza privlači sve više žena i dece, što je pokazatelj da su ljudi svesni da staza nije rezervisana samo za odvažne i ozbiljne bicikliste.

Udeo žena u biciklizmu je porastao za 25%. Sa 1 u 5 na 1 u 4 koje koriste bicikl.

Zašto mreža?

Dok jedna biciklistička linija donosi napredak, ona samo povezuje destinacije duž tog koridora i samo u tom pravcu. Biciklistička mreža maksimizira korisnost biciklistima . Povezivanje više potencijalnih destinacija odjednom, čini verovatnije da će neko u kupovinu ili na izlet pre ići biciklom.

Ključni elementi

Pravi pokazatelj koliko ljudi nisu svesni o važnosti bezbednosti je da su spremni da sačekaju iza staze, na sredini ulice, umesto na trotoaru.

Njujork (1st Avenue) staza je zaštićena obeležijima kao i parkingom za automobile.

Ova 7 km uspešna priča je nastala kombinacijom boja, plastičnih stubova, betonskih barijera, ivičnjaka, parkinga i signalnih svetala za bicikliste. Nakon što smo videli Calgary stazu, možemo reći da je slična sa biciklističkom stazom u Njujorku (1st Avenue).

Većina sudara vozila sa biciklistima se javljaju na raskrsnici. Calgary staza pruža zaštitu za bicikliste u vidu betonskih barijera, sve do same raskrsnice. U slučaju da automobil na raskrsnici krene na biciklističku stazu udarac u betonsku barijeru će ga zaustaviti.

Sekcije na presecima blokova su zaštićene, malim ivičnjacima ili parkinzima, što je bitno kako bi zaštitili bicikliste od automobila.  Strah od mešanja sa saobraćajem je jedan od glavnih razloga kod 40% populacije koji ih odvraća od korišćenja bicikle kao prevoznog sredstva. Pošto su mnoge od ulica u centru Calgary-ja jednosmenrne, postepeno uvođenje svetlosne signalizacije će dodatno poboljšati bezbednost biciklista.

Postoje različite vrste biciklističkih staza, dvosmerne , jednosmerne, pa čak i zajedničke ulice. U 5. ulici i 12. Aveniji trake su dvosmerne sa dodatnim prostorom za vrata i istovar parkiranih automobila . Dizajn nije savršen i zahteva poboljšanja na raskrsnicama i zonama mešanja saobraćaja. Međutim, za oskudnu investiciju od $5 miliona, kako bi se omogućilo 770 000 bezbednih putovanja biciklom, ovo je veliki pokušajpovećanja bezbednosti za bicikliste. Cilj ovakvog dizajne staze je brza implementacija, bezbednost, komfor i prikladnost za bicikliste, pre nego čekanje savršenog plana, resursa ili budžeta za realizaciju.

Biciklističke staze su spremne za korišćenje, a kada resursi postanu dostupni mogu se poboljšati korišćenjem materijala visokog kvaliteta.

Izvor: https://slowstreets.wordpress.com/2016/06/30/basic-anatomy-of-a-protecte...