Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Izaberite pravo sedište za Vas!

Svaka bicikla je kreirana tako da zadovolji potrebe specifične vožnje kojoj je namenjena. Tako postoje bicikle za brdsku vožnju, vožnju po aslfaltu, gradski bicikl, muški, ženski, dečiji. Nastanak različitih tipova bicikala imao je za posledicu i razvoj njenih delova, a naročit razvoj je uočljiv i kada su u pitanju sedišta za bicikle. Lako je zaključiti da bez obzira koju biciklu da vozite neće Vam pružiti potpuni užitak vožnje ako Vam je sedište premalo i neudobno, zato je neophodno posebno obratiti pažnju prilikom izbora sedišta za biciklu.

Svako sedište ima svoj vek trajanja te vremenom ono postaje tvrdo, deformisano, a samim tim i neudobno. Posledice korišćenja takvih sedišta mogu biti ozbiljne po seksualnu sposobnost vozača, naročito kod muške populacije. Prozivođači bicikla su već godinama unazad zauzeti dizajniranjem sedišta koja bi smanjila pritisak na genitalnom delu i time omogućila prijatnu vožnju bez neprijatnih posledica. Sve više se na našem tržištu mogu pronaći ergonomska sedišta koja u potpunosti poštuju našu urogenitalnu fiziologiju.

Kada se radi o sedištima postoji osnovna podela na:

  • Klasično sedište (muško, žensko)
  • Sportsko sedište (muško, žensko)
  • Dečje sedište

Pri izboru sedišta važno je obratiti pažnju i na činjenicu da postoje muška i ženska sedišta. Razliku ćete vrlo lako uočiti. Naime, ženska sedišta su šira na zadnjem delu, a kljun sedišta je kraći. Kod muških sedišta kljun je duži a zadnji deo znatno uži. Ženska sedišta su obično deblja, sa debljim sunđerom, dok kod većine muških sedišta možete primetiti udubljenje na srednjem delu sedišta, a sve u cilju praćenja anatomije i veće udobnosti.

Klasična sedišta su zastupljena na starijim modelima bicikala i klasičnim biciklama namenjenih gradskoj vožnji. Ona predstavljaju unisex model sedišta, međutim danas se mogu naći i varijacije ovih sedišta prilagođenih i ženama i muškarcima. Glavna karakteristika klasičnih sedišta je velika udobnost, šira sedalna površina, deblji sloj sunđera i mali nagib sedenja u rasponu od 90 do 60 stepeni što obezbeđuje prirodan položaj tela. Takođe na pojedinim modelima sedišta možete naći opruge (federe) koji vrše funkciju amortizacije obezbeđujući veću udobnost.

Sportska i atletska sedišta su namenjena profesionalnim vozačima bicikla i rekreativcima. Ova sedišta će većina običnih ljudi okarakterisati kao neudobna. Sportsko sedište je veoma usko sa nagibom od 15 do 30 stepeni što profesionalnim vozačima obezbeđuje bolju aerodinamiku pri vožnji. Takođe i u grupi sportskih sedišta možete naići na varijacije istih, te i ovde postoje muška i ženska sedišta.

Naročit razvoj i napredak kada su u pitanju sedišta za bicikle možemo primetiti kod renomiranog italiijanskog proizvođača Selle Royal koji su otišli korak dalje kada je u pitanju udobnost biciklističkih sedišta. Glavne odlike ovih sedišta su Royalgel TM; ekskluzivni poliuretanski gel koji obezbeđuje pravi komfor (dostupan kod svih sedišta za odrasle) i inovativna hladna presvlaka (Cool cover), koja čini presvlaku sedišta za 25 stepeni hladnijom na Suncu (dostupna kod sedišta iz grupe Lookin). Činjenica je da se obično crno sedište na Suncu može zagrejati i do preko 60 stepeni. Laboratorijska ispitivanja su pokazala da Selle Royal-ova hladna presvlaka može održati temperaturu sedišta za 25 stepeni nižom, tako umanjujući osećaj sedenja na vreloj povšini. Kada se radi o Royalgel TM, naučna ispitivanja su pokazala  da Royalgel TM umanjuje pritisak na prostatu kod muškaraca i pubičnu kost kod žena. Sedalni deo naleže do čak 80% što garantuje maksimalnu udobnost ovih sedišta.

Dečja sedišta predstavljaju posebnu grupu sedišta a posebnu pažnju posvetićemo sedištima za prevoz dece na biciklu.

Dečja sedišta za bicikle nemaju posebne karakteristike kao što je to slučaj sa sedištima za odrasle. Osnovno je to da ih je lako razlikovati jer su ona obično veoma mala i sa raznobojnim dezenima. Podelu na ženska i muška možemo izvršiti isključivo na osnovu boje i dezena. Uglavnom se prave kao unisex sedišta, ona su široka i obezbeđuju potrebnu udobnost za naše najmlađe.

Sedišta za decu predstavljaju posebnu grupu sedišta namenjenih prevozu dece na biciklu. Sediste za bicikl se koristi za kratke razdaljine, a naročito je korisno u gradskoj vožnji. Sedišta za decu se mogu podeliti prema načinu montaže na sedište koje se kači na korman, na prtljažnik, na šipku sedišta i na ram bicikle.

Svima je poznato sedište koje se kači na korman. Obično sedište, četvrtastog oblika, najčešće izrađeno od čelika i plastike. Jednostavno se postavlja kačenjem na korman. U ovim sedištima dete je okrenuto suprotno od smera vožnje, licem prema vozaču. Ova sedišta su namenjena vožnji male dece težine do 15 kg. Prednost ovih sedišta je što omogućava montiranje na bilo koju biciklu kao i jednostavno postavljanje i skidanje.

Najčešće tražena sedišta za prevoz dece su sedišta koja se postavljaju na prtljažnik. Ova sedišta su danas u najvećoj upotrebi zbog svoje izdržljivosti i bezbednosti prevoza deteta, o čemu govori i činjenica da stručnjaci za bezbednost u saobraćaju preporučuju ova sedišta jer je mogućnost povrede u njima najmanja. Uglavnom su izrađena od plastike, imaju naslon za leđa što obezbeđuje maksimalnu udobnost vožnje, sa podešavajućim držačima za noge i pojasevima. U ovim sedištima se mogu prevoziti deca maksimalne težine 22 do 25 kg ( zavisno od proizvođača).

Treća grupa sedišta su sedišta koja se postavljaju na šipku sedišta (šticnu). Po bezbednosti su najsličnija sedištima koja se montiraju na prtljažnik. Predstavljaju odličnu alternativu za bicikla koja nemaju ili na koje se ne može postaviti prtljažnik. Napravljena su od plastike, imaju naslon za leđa, podešavajuće držače za noge i pojaseve. Nosivost ovih sedišta je do 15 kg.

U poslednje vreme se pojavljuju i sedišta za prevoz dece koja se postavljaju na ram bicikle. Ova sedišta su pre svega namenjena za prevoz male dece, težine do 15 kg. Odlikuje ih velika udobnost i bezbednost u vožnji. Nedostatak je što se mogu montirati isključivo na ram muških bicikala, a mogli bi predstavljati problem pri vožnji kod nešto lošijih vozača. Radi se o tome da se ova sedišta praktično postavljaju između sedišta i volana bicikla, odnosno između nogu vozača što znatno otežava upravljanje biciklom.