Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Mintel potvrđuje da tržište eBike pauzira u krizi troškova života

Podaci koje je prikupio pouzdani prenosnik tržišnih podataka Mintel potvrdili su sumnje mnogih u industriji da po prvi put za pet godina tržište eBike u Velikoj Britaniji nije registrovalo rast, nešto što se uglavnom pripisuje krizi troškova života koja je zahvatila veći deo sveta.
U izveštaju koji je prepun fascinantnih činjenica o prostoru eMobiliti u Velikoj Britaniji saznajemo da je broj prodatih električnih bicikala porastao za 63% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu, što je bio najoštriji nalet rasta u periodu od 2017. do 2022. godine. Ove brojke su podigle tržišnu vrednost sa 150 miliona funti na 290 miliona funti za samo godinu dana. To je, naravno, u velikoj meri bilo podstaknuto Covid-ovim sada dobro izveštavanjem o „biciklističkom skoku“, gde je biciklizam promovisan kao jedan od načina da ostanete aktivni i sigurni.
U 2022., vrednost prodaje eBike-a dostigla je procenjenih 310 miliona funti, što je pad sa 330 miliona funti u 2021. Iako je predviđeno da prodaja privremeno uspori između 2022. i 2023. godine, Mintel predviđa brži rast kako bi se vratio na tržište eBike od 2024. nadalje.
Nakon pet uzastopnih godina rasta, očekuje se da će se obim prodaje usporiti u 2022., padajući sa 160.000 bicikala u 2021. nazad na procenjenih 155.000 bicikala u 2022. Ipak, obim prodaje se skoro utrostručio u poslednjih pet godina – pošto je samo oko 55.000 bicikala prodati su 2017.
Najveći deo tržišta čine hibridni i gradski bicikli, kao i snažna ponuda električnih planinskih bicikala, za koje Velika Britanija ima divljenja bazu entuzijasta; u kombinaciji, za ove segmente je rečeno da čine 90% prodaje.
Ono što možda i ne iznenađuje za svakoga ko posmatra prostor je ubrzanje sa niske baze tržišta teretnih bicikala. Ranije je otkriveno da je ovo prostor visokog rasta u podacima koje je Biciklističko udruženje objavilo u trećem kvartalu prošle godine. Mintel ukazuje da skoro polovina (47%) Britanaca u jednoj anketi veruje da je teretni bicikl održiva alternativa za dostavu u unutrašnjosti grada kombijima.
Mikromobilnost odjekuje potrošačima koji traže uštede
Prateći ne samo tržište eBike, već i druge oblike eMobilnosti, Mintel procenjuje trenutnu tržišnu procenu u Velikoj Britaniji, uprkos brzini puževe, koja čeka na odobrenje zakonodavstva, na oko 50 miliona funti; 40 funti za segment za odrasle i 10 miliona funti za one koji su namenjeni deci. Općenito se očekuje da će se donijeti zakon za legalizaciju eScootera, ali napredak je zaustavljen nakon pozitivnih znakova u Kraljičinom govoru prošle godine.
Istraživanje procenjuje da je obim prodaje dostigao oko 175.000 jedinica u 2021. godini, uprkos trenutnim propisima koji dozvoljavaju samo legalnu upotrebu na privatnom zemljištu.
Sve gore navedeno je delimično vođeno osećanjem potrošača u krizi troškova života. 55% ispitanih je istaklo troškove benzina/dizela, uz stalna povećanja računa za javni prevoz kao razlog za razmatranje prelaska na eMobiliti.
44% se slaže da e-bicikle/e-skutere treba koristiti za zamenu kratkih putovanja drugim vidovima motornog prevoza.
Kao što je navedeno u Shimanovom izveštaju o stanju nacije, ukupna penetracija kod potrošača zapravo ostaje veoma niska, posebno u poređenju sa kontinentalnom Evropom; nešto što sugeriše da imamo veliki marketinški napor da započnemo kako bismo iskoristili plavi okean potencijalnih kupaca koje je otkrio Mintel.
Sve u svemu, 7% odraslih je koristilo načine e-mobilnosti u poslednjih 12 meseci; 5% je koristilo e-bicikl, a 4% je koristilo eScooter. Uprkos relativno maloj upotrebi, oko 43% odraslih kaže da bi bilo zainteresovano za probnu vožnju eBike, a 34% bi bilo zainteresovano za probnu vožnju eScootera.
Dok je COVID-19 pokrenuo brzi rast tržišta eBike, novo istraživanje iz Mintela otkriva da je po prvi put za pet godina, obim i vrednost prodaje bicikala sa pedalama opali. U međuvremenu, istraživanje Mintela pokazuje da je prosečna cena eBike porasla za 25% od početka pandemije.
Broj prodatih ebicikala na tržištu porastao je za rekordnih 63% između 2019. i 2020. – najveći godišnji rast u periodu 2017-22, dostižući procenjenih 155.000 bicikala u 2020. Nakon pet uzastopnih godina rasta, očekuje se da će obim prodaje imati usporio u 2022., pavši sa 160.000 bicikala u 2021. nazad na procenjenih 155.000 bicikala u 2022. Ipak, obim prodaje se skoro utrostručio u poslednjih pet godina – pošto je samo oko 55.000 ebicikala prodato u 2017.
U međuvremenu, vrednost sektora e-bicikala skoro se udvostručila između 2019. i 2020. godine, sa 150 miliona funti na 290 miliona funti. Ovo je skoro petostruko povećanje od 2017. godine kada je tržište vredelo 65 miliona funti. Međutim, sveukupno biciklističko tržište je ušlo u oštar pad u proteklih 18 meseci, podstaknut padom potražnje potrošača i pogoršan tekućim problemima u lancu snabdevanja. U 2022., vrednost prodaje e-bicikala dostigla je procenjenih 310 miliona funti, što je pad sa 330 miliona funti u 2021. Iako je predviđeno da prodaja privremeno uspori između 2022. i 2023. godine, Mintel predviđa brži rast kako bi se vratio na tržište e-bicikala od 2024. pa nadalje.
Dok e-hibridni/gradski bicikli i e-brdski bicikli čine 90% e-bicikla, istraživanje Mintela ističe značajan potencijal za e-teretne bicikle*, jer se polovina (47%) Britanaca slaže da bi e-teretni bicikli trebalo da se koriste za isporuke u gradovima umesto kombijima.
Istraživanje Mintela takođe procenjuje da je oko 175.000 e-skutera prodato u Velikoj Britaniji 2021. (oko 100.000 e-skutera za odrasle i 75.000 e-skutera za decu). Vrednost ovog sektora u 2021. procenjena je na oko 50 miliona funti (oko 40 miliona funti za e-skutere za odrasle i 10 miliona za e-skutere za decu).
Ovo dolazi pošto se 55% potrošača slaže da su rastući troškovi benzina i javnog prevoza učinili e-bicikle privlačnijima, dok se 44% slaže da bi e-bicikle/e-skutere trebalo koristiti za zamenu kratkih putovanja drugim vidovima motornog prevoza .
Sve u svemu, 7% odraslih je koristilo načine e-mobilnosti u poslednjih 12 meseci; 5% je koristilo e-bicikl, a 4% je koristilo e-skuter. Uprkos relativno maloj upotrebi, oko 43% odraslih kaže da bi bilo zainteresovano za probnu vožnju e-bicikla, a 34% bi bilo zainteresovano za probnu vožnju e-skutera.
Pol Dejvis, direktor kategorije, istraživanje slobodnog vremena, Mintel Reports, rekao je: „Potrošači vide cenu kao najveću prepreku za prodaju eBike, a slabost funte će verovatno podići cene na ovom tržištu koje je u velikoj meri vođeno uvozom. Iako kupci e-bicikla imaju tendenciju da budu relativno imućni, dugotrajna kriza troškova života i smanjenje prihoda će verovatno odložiti odluke o kupovini, a neki potrošači će biti poništeni sa tržišta. Nedostatak subvencija za kupovinu e-bicikla od strane vlade (kao što se vidi u drugim zemljama) takođe nastavlja da deluje kao prepreka.
„Brendovi bi imali koristi od promovisanja ugla ’vellness plus zabava’ ebicikla, pozicioniranja zdravstvenih koristi – fizičkih i mentalnih – u kombinaciji sa fokusom na to kako ebicikli donose zabavu u transport. E-bicikli nude ležerniju opciju, dopunjujući još uvek popularan biciklistički etos koji je obučen u likra.”