Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Održavanje bicikla nakon vožnje po kišnom vremenu

U nastavku ćemo Vam predstaviti 5 koraka čišćenja.

1. Sperite prljavštinu sa bicikla

Razna prljavština (pesak, zemlja, prašina sa puteva …) se tokom vožnje po kišnom vremenu zalepe na bicikl. Ta prljavština je invazivnija nego što mislite, prodire u skoro svaki otvor na koji naiđe i može naneti veliku štetu. Sigurno ste primetili krckavi zvuk prašine ili peska dok ste okretali pedale. Iako Vam to možda deluje bezazleno, te male čestice mogu u velikoj meri oštetiti lanac, zupčanike ali i ostale osetljive delove bicikla.

Iz tog razloga Vam toplo preporučujemo da prvi korak uvek bude spiranje prljavštine i detaljno brisanje celog bicikla suvom krpom. Prilikom pranja nemojte koristiti aparate pod pritiskom (puromate) jer se takvim načinom pranja može isprati i tavotna mast iz ležajeva, odnosno voda može da prodre unutar rama što može uzrokovati unutrašnju koroziju metala.

2. Nanesite disperzant vode (WM100)

Nakon što ste bicikl detaljno prebrisali suvom krpom, WM100 sprej upotrebite na sledećim delovima bicikla: kablovi, odnosno sajle, pokretni delovi prednjih i zadnjih prenosnika, okretni delovi kočnica (ali ne i same pakne) i na kraju šrafove i vijke na svim delovima bicikla. Korozija je jedan od najvećih neprijatelja vašeg bicikla i može dovesti do pucanja kablova i sajli, ali čak i do potpunog propadanja čeličnih ramova. Prema tome, izdvojite par minuta za ovaj korak i spasite sebe glavobolje u budućnosti.

Važna napomena: kod disk kočnica obratiti pažnju da sam disk, kao i pakne diska ne tretirate sa WM100 ili drugim sredstvom koje u sebi sadrži ulje ili masti. Ovo je jako bitno jer će u protivnom doći do proklizavanja diska kod kočenja i samim tim možete ugroziti vašu bezbednost u saobraćaju. Diskove je dovoljno obrisati sa čistom suvom krpom.

3. "Osušite" ram

Bez obzira na to koliko ste zaštitili svoj bicikl, voda će naći način da prodre u svaki mogući otvor na njemu. Ukoliko tu vodu ne otklonite ona će se skupljati u najnižim delovima rama, gde će izazivati koroziju. Kako do toga ne bi došlo bitno je bicikl "osušiti". To možete uraditi tako što ćete skinuti šipku sedišta i ostaviti bicikl preko noći. Kod nekih modela postoje otvori za drenažu i dovoljno je da naspramni točak ostavite podignutim preko noći i na taj način omogućite vodi da iscuri iz rama.

4. Očistite, osušite i nanesite lubrikant na lanac

Lanac je bitan deo kada je u pitanju prenos sile okretanja na točkove i od presudnog je značaja da on bude u dobrom stanju. Nakon sušenja kompletnog bicikla treba ukloniti prljavštinu odgovarajućom tečnošću ili sprejem za čišćenje lanca. Nakon toga treba uraditi i najbitniji deo kod održavanja lanca - nanošenje lubrikanta.

5. Obrišite kočionu površinu felni i pakne

Kada kočite po kiši, ostatak sa pakni se meša sa vodom i formira crni film koji najčešće ostaje zalepljen na felnama, bočnim zidovima guma, ali i dodirnoj površini pakni. Kada se ovaj sloj osuši on vrlo često zna da izazove veći broj problema. Prema tome, samo par minuta potrošenih na uklanjanje ovog sloja, može Vam omogućiti pravovremeno i bezbedno kočenje.

Samo 10 minuta utrošenih na prethodno navedenih pet koraka će biti dovoljno da svom biciklu produžite životni vek i sebi omogućite bezbedniju vožnju bicikla.