Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Testirali smo za Vas Capriolo Komodo

Svanulo je prijatno sunčano jutro kao stvoreno za vožnju bicikla do Palića i naš prvi veliki poduhvat u testiranju bicikla. Usledile su poslednje pripreme i dogovori uz prvu jutarnju kafu.

Po planu krećemo u 9:00, mala ekipa, nas 5 vozača. Kao prvu u nizu bicikala za testiranje odlučili smo se za Capriolo Komodo plave boje sa ramom veličine 21" koja odgovara visini vozača od 185cm i više.

Komodo je bicikl sa jakim perfomansama, sa mestima predviđenim za disk kočnice, veoma kulturnog i nenapadnog dizajna solidnog kvaliteta i vrlo pristupačne cene. Ono što Komodo čini pravim izborom je izuzetno lagan i čvrst alumijumski ram koji ovom biciklu daje malu težina što ga čini pogodnim za nošenje uz stepenice. Slika će to bolje potvrditi.

 

Komodo dolazi iz kategorije bicikli Cross Country, poseduje Rock Shox - Dart1 prednji amortizer sa mogućnošću podešavanja tvrdoće. Ova vila je pristojan izbor bilo za gradsku- drumsku vožnju ili za rekreativnu vožnju po šumi. Predstavlja prvu klasu amortizera u profi opremi.

Već na početku nailazimo na mali problem. Nismo dobro zategnuli sedište na test bicikli, brzo tražimo alat po torbi i usput rešavamo problem. Dobro je, nastavljamo dalje. Jedan član tima snima, drugi fotografiše, treći vozi na jednom točku. Polako idemo uređenom biciklističkom stazom dugom 10 km koja vodi sve do centra Turističkog kompleksa Palić.

 

Testiramo startnost bicikla i kočenje pred raskrsnicama gde su se Avid SD3 V-brake pokazale odlično to su kočnice koje su sasvim zadovoljavajuće za ovu vrstu bicikle tj. vožnje. Trenutno koče, a pakne se momentalno lepe za felnu.

Ručice kočnica su predviđene za kočenje sa 2 prsta. Testirali smo zaustavljanje pri brzini od 35km/h ispred raskrsnice i vozač se bezbedno zaustavio pre bankine.

Komodo poseduje šiftere, odnosno ručice menjača Shimano ALIVIO SL-M410 koje obezbeđuju vrlo pouzdanu i brzu promenu brzine. Izrađene su od kvalitetne plastike pa su ujedno lagane i čvrste. Postoje dve poluge za promenu bržeg ili sporijeg prenosa. Dobra osobina je što možete smanjiti brzinu za 3 stepena jednim guranjem ručice. Ova sposobnost menjača je veoma bitna kada se nalazite pred većim usponom, a želite nastaviti ujednačenom brzinom bez nepotrebnog zaustavljanja.

Naročitu prednost u menjanju brzina imaju prednji menjač SHIMANO FD-M190 i zadnji SHIMANO DEORE RD-M531 koji se nalaze na osnovnom modelu. Komodo ima 24 brzine tj. zadnja kaseta je osmofaz.

Bicikl testirali u ravničarskim predelima Subotice i Palića na najveće uspone i prepreke smo naišli na dril stazi u Palićkoj šumi. Pri vožnji na zemljanom i neravnom puteljku isprepletanom korenjem drveća i bršljenom, lanac je zadržao svoju stabilnost i srednju zategnutost što je i odlika ove srednje klase Shimano zadnjih menjača. Štelovanje menjača može da se radi i na ručicama menjača u toku vožnje ali i na zadnjem menjaču.

Osnovni model dolazi sa Rubena Skyla Sport gumama sa kramponima što je naročito doprinelo pravom doživljaju offroad vožnje. Ako ste od onih ljudi koji bicikl voze svaki dan, ovaj par guma će vas bez problema voziti 3 sezone. Točkovi su standardne veličine od 26" sa super laganim Krypton X aluminijumskim felnama sa duplim zidom. Iako Komodo ima gume sa kramponima startnost na semaforima nije izostala jer poseduje prednji pogon iz planinske klase.

Došao red i na nešto oštriju vožnju i testiranje stvarne izdržljivosti Komoda. Naš vozač težine 85kg se provozao dril stazom i napravio nekoliko skokova testirajući prednji amortizer i izdržljivost točkova. Posle skokova sa otprilike metar visine i bez predhodnog zatezanja žbica točkovi su ostali u balansu i nije se pojavila "osmica". Prednji amortizer Dart 1 svojom odličnom amortizacijom i hodom do max 100 mm eliminisao je neprijatnost koja nastaje prilikom udara i uverio nas u svoj kvalitet i epitete koje njegovo ime nosi. Jednostavno rečeno - moć, izdržljivost, laganost.

 

TRUVATIV ISOFLOW srednji pogon se pokazao kao najbolja stvar na Komodu i na njega nemamo nikave zamerke. Sigurni smo da će ovaj pogon izdržati mnogo pređenih kilometara i obezbediti maksimalan doživljaj vožnje. Pedale koje poseduje ovaj bicikl možda i nisu najbolji izbor ukoliko planirate da se vozite po ekstremnijim terenima stoga Vam preporučujemo da ukoliko imate mogućnosti promenite pedale sa većim gazištem. U gradskoj vožnji i laganoj vožnji po asfaltu standardne pedale će Vas odlično služiti.

Što se tiče sedišta Komodo je upotpunjen sportskim sedištem Wolf italijanskog proizvođača Selle Royal. Izuzetno kvalitetno unisex sedište namenjeno profesionalnim vozačima i redovnim rekreativcima.

Međutim, s obzirom da se radi o sportskom sedištu sa nagibom od 30 stepeni mnogima će se učiniti neudobnim pa Vam preporučeujemo da pre nego što se uputite na duže relacije proverite udobnost na osnovu svoje telesne anatomije.

Naša preporuka je da ako se nađete u situaciji da morate da promenite sedište odaberete neko iz Selle Royal asortimana punjenih hladnim gelom koja Vam neće pružiti samo udobnost već i sprečiti pregrevanje presvlake na Suncu.

Na kraju možemo da zaključimo da Capriolo Komodo odlikuje odličan kvalitet po vrlo pristupačnoj ceni, a uz samo malo ulaganja možete ga dovesti do savršenstva. Ovo je model bicikla za koji možemo slobodno reći da je Best buy - najbolja kupovina!.

Bicikl Komodo možete naručiti ovde

 

Ovakav vid testiranja bicikla zahteva i profesionalno mišljenje te smo zamolili našeg državnog prvaka Der Žolta da provoza Test bicikle i da svoje stručno mišljenje. Der Žolt je državni vicešampion u drumskom biciklizmu koji više od 15 godina beleži velike pobede i zapažene rezultate u zemlji i inostranstvu. S obzirom da se Žolt bavi drumskim biciklizmom koji zahteva kvalitetne i skupe bicikle, Komodo je bio pravo iznenađenje za njega kada smo mu rekli njegovu cenu. Pohvalio je komponente koje se nalaze na ovom biciklu, stabilnost i malu težinu što je naročito važno ako se profesionalno bavite biciklizmom.Čak što više njenom stabilnošću je bio toliko oduševljen da je proveo više od 5 minuta održavajući ravnotežu u mestu. Na kraju smo se razišli u prijatnoj atmosferi sa namerom ponovnog susreta i saradnje u budućim test vožnjama. Više o našem državnom prvaku možete pročitati ovde.

Pogledajte galeriju slika sa testiranja, detaljni prikaz delova i bicikli u akciji. Der Žolt testira bicikle. TotalBike Test Team 2011.

Povezani tekstovi: