Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Testirali smo za vas Capriolo LEVEL 9.5 i LEVEL 9.1

 

Capriolo LEVEL 9.5 2015.

 

Gume:

Level 9.5 za 2015. godinu takođe je napravljen sa točkovima 29". Sada su na njemu izuzetne gume Rubena ZEFYROS (29 x 2.25) Racing Pro Tubeless (nema unutrašnju gumu - kao kod automobila). Ove gume su u slobodnoj prodaji preko 3.500 rsd a Vi ih dobijate u ceni bicikla znatno povoljnije. Kramponi su srednje veličine pa tako pri vožnji po ravnom asfaltu nećete imati veliki otpor, a kada morate sići na zemljani put ili pesak, ove gume vas neće ostaviti na cedilu. Presvučene su kevlarskim slojem sa unutrašnje strane pa je gumni defekt veoma retka pojava. 

Preporučen pritisak za ugodnu vožnju pre svega zavisi od vaše težine i stila vožnje ali neka okvirna preporuka za čoveka od 85kg, je da se vozi na 4 bara.

 

Zadnji menjač:

Za pravovremeno šiftanje brzina tu je SHIMANO - RD-M781, DEORE XT GS 10-SPEED SHADOW DESIGN, dakle deseto-brzinac koji je napravljen tako da može da radi i sa 2 ili 3 lančanika na prednjem pogonu. Poseduje izuzetno jaku oprugu pa će lanac biti "miran" čak i po neravnom terenu. Praktično je nemoguće da se desi to da menjač sam promeni brzinu.

Kada se jednom našteluje pravilno on će i ostati u tom položaju i dobro će služiti bez bojazni da će se raštelovati tokom vremena. Ukoliko kupite ovaj bicikl usled iztezanja sajli biće potrebno na ručici menjača dotegnuti istu, ali to je sastavni deo osnovnog mini servisa. Deore XT je odličan zadnji menjač, brzo prebacuje u teže prenose, a kada treba naglo da se zaustavimo bez problema se vraćaju 3 brzine u nazada.

Novi Shimanov sistem kačenja menjača (Direct Mount) omogućava lakše vađenje točka a dizajnerima rama daje veću slobodu i bolju fiziku pri pravljenju boljih geometrija.

Tvorci menjača su mu nadenuli nadimak "Shadow" jer se kao senka provlači po nepristupačnim stazama, osmišljen je tako da izbegne kačenje grana ili kamenja pri šumskoj vožnji. Takođe je poboljšan odnos između povlačenja ručice i delovanja sajle na menjač pa je menjanje brzina veoma precizno.

 

Prednji pogon:

SHIMANO -FC M522, 170mm BLACK 42-32-24, Octalink serija, montira se na monoblok imbus šarafima. Lančanike je moguće rastaviti ukoliko je potrebno da se čiste ili kada se (uglavnom srednji) potroši. To se neće dešavati često, obzirom da je pravilo da se na treći lanac menja zadnja kaseta tj. kod treće kasete menja lanačnik pogona... Pogon je izrađen od aluminijuma, čvrst je i neće se lako iskriviti. Pedale su "ulazni nivo" pa svakako savetujemo platforme ili neke na kačenje cipele ukoliko planirate ozbiljnu rekreativnu vožnju.

 

 

 

Disk kočnice (hidraulika):

Hidraulične kočnice u kombinaciji sa diskovima su, možemo reći, postale standard u MTB-u. LEVEL 9.5 poseduje SHIMNAO ALTUS BR-M355, sa oba rotora prečnika 160mm. Ukoliko ste do sada imali bojazan od toga "šta ako pukne crevo", "ko će da mi promeni ulje", "kako se to šteluje", nemojte više. Svaki ozbiljniji serviser ima obučene ljude i rezervno ulje da vam sredi kočnice. Održavanje nije često, jednom godišnje je sasvim dovoljno da se sve proveri. Ovo je osnovni model hidrauličnih kočnica, a u slobodnoj prodaji je komplet oko 3000 rsd.

Odnos cene i kvaliteta je savršeno izbalansiran, a tu bi mi još dodali i pozdanost kočenja. Spuštanje niz manja brda je "pesma" za ove kočnice. 

Ručice su takođe u kompletu Deore serije, dizajnirane su za kočenje sa dva prsta i nije potreban veliki napor da bi se zaustavili tj. kočili.

 

Dodatne komponente prikazane u testu (ne dolaze sa kupovinom nove bicikle):

  • Podesiv nogar za montiranje na zadnju vilu. Moguće je odrediti horizontalni položaj ali i ugao bicikla kad je naslonjen. Ima gumiranu plastiku za papučicu pa bicikl neće proklizati ukoliko je mala nizbrdica ili sl.
     
  • Dodatak za kačenje prikolice za decu. Montira se zajedno sa zadnjim točkom uz pomoć brze kopče. Prikolicu je moguće brzo otkačiti ili zakačiti, veza je jaka i sigurna, ali i pored toga postoji i sigurnosno kačenje za svaki slučaj.
     
  • Svetlo SIGMA - KALMIT odlična lampa, preporučujemo je uz svaku novu kupljenu biciklu. Izuzetno obasjava put u mrklom mraku a u dobro osvetljenim gradskim uslovima ćete takođe biti "vidljivi" vozačima automobila.
     
  • Kilometar sat SIGMA BC812 sa standardnim funkcijama
     
  • Lula Truvativ HUSSEFELT, to je kratka i čvrsta lula. Izrađena je od vrlo otporne aluminijumske legure, namenjena je za ozbiljnije skokove. Prečnik je 31.8mm.

 

Vila:

Suspenzija na LEVE-u 9.5 je ZOOM model Forgo 29", poseduje lock-out ručicu. Vila može biti zaključana i otključana. Zoom je kompanija koja pravi suspenzije srednje klase ali sa ovim modelom su dokazali da polako sustižu svetski top. Naš jedina zamerka je to što vila ne poseduje pop lock ručicu koja se kači na volan. Tada bi zaključavanje / otključavanje vile bilo mnogo ugodnije.

 

 

 

 

Capriolo LEVEL 9.1 2015.

Geometrija rama je identična kao i kod predhodno opisanog modela, razlika je u dizajnu. Nećemo po na osob ulaziti u specifikacije komponenti, detalji su svakako ispisani na zvaničnoj stranici modela Capriolo Level 9.1. Više ćemo se fokusirati na same razlike tj. ono što cenovno odvaja ova dva bicikla.

 

Vila:

Isti model ali bez mogućnosti zaključavanja vile, suspenzija uvek radi. 

Kočnice:

Klasične Logan v-brake kočnice. Kada se istroše pakne prvi put, savetujemo kupovinu nekih kvalitetnijih, nije velik novac a kočenje će biti znatno odzivnije. Dobra strana je to što je i Logan počeo pored osnovne opruge u pivotu da stavlja i spoljnu pa će se klešta kočnica brzo vraćati u početni položaj.

Zadnji menjač:

Ovde je upotrebljen Shimano Tourney, sedmo-brzinac. Tourney je takođe ulazna Shimano serija ali tokom godina se potvrdilo da je ovaj menjač takođe dobro napravljen ako se poredi odnos cene i kvaliteta. Opruga je znatno slabija ali onaj ko odabere ovakav bicikl tj. menjač ne bi trebao da očekuje TOP klasu kao što je to kod LEVEL-a 9.5.

 

 

 

Prednji pogon:

Ovde se Capriolo odlučio da upotrebi svoju liniju proizvoda Krypton. Pogon KRIPTON X LASCO 170mm, BLACK 42-34-24 i nije moguće vršiti izmenu lančanika. Nakačen je takođe na Krypton mono-blok.

Ručice menjača i kočnica:

Su kombinovane, dok je na LEVEL-u 9.5 razdvojena postavka. Dakle ako odlučite da uzmete druge kočnice ili ručice menjača, automatski ćete morati i uzeti ono drugo jer se skidaju u kompletu.

Ne tako važan ali ipak bitan detalj je udobnost ručki volana, kod LEVE-a 9.1 je to silikonska varijanta - malo tvrđa. Dok je na LEVE-u 9.5 mekana neoprenska varijanta koja će vam u mnogome pomoći da ruke ne trnu kada su u pitanju duže deonice. Kada dođe do menjanja komponeneti na volanu opet je LEVEL 9.5 u prednosti jer se ručke lako skidaju u pomoć otpuštanja imbusa.