Totalbike bicikle i delovi za bicikle

Prednosti A-Head sistema (Threadless)

U 99% slučajeva koriste se dve vrste sistema za prčvršćivanje volana, rama i viljuške. Prvi je klasični - stariji sistem koji zahteva da viljuška ima navoj a kroz volan se provlači dugačak zavrtanj koji zateže osovinu iz dva dela. Obično se montira na bicikle koje spadaju u niži cenovni rang, samo zato što još uvek mnogo fabrika ima "podešenu" industriju za proizvodnju ovih delova.

 

Klasični - stariji sistem koji zahteva da viljuška ima navoj a kroz volan se provlači dugačak zavrtanj koji zateže osovinu iz dva dela.

Ovo je manje pouzdan sistem i polako se izbacuje iz proizvodnje. Mnog poznati svetski proizvođači su ga se odavno rešili. Više je skloniji habanju, brže se potroši, često se rasklima i potrebno vam je više alata za montažu.

 

A-Head (Threadless)

Zato na scenu početkom 90' godina dolazi A-head sistem eng. "Threadless". Viljuška nema navoj na sebi, za montažu vam je potreban samo imbus broj 5. Brža zamena, pouzdanija, ugodnija i sigurnija vožnja. Manje je sklon rasklimavanju. Postoje čelični i aluminijumski, manje i više kvalitetniji, ali bilo koji da odaberete uvek će biti bolji nego gore opisan predhodnik.

 

  

Threadless A-Head sistem (montiranje volana, lule i viljuške u kompaktnu celinu)

 

Po pravilu svaki A-Head sistem i lula volana bi trebali imati naznačenu silu pod kojom bi morala biti zategnuta i ona je odprilike 5Nm. Za ovo vam treba "moment ključ" koji nije jeftin. Kada nemate moment ključ a želite sebi promeniti volan ili lulu, zategnite imbuse toliko da ne upotrebljavate svu svoju snagu nego malo manje. Aluminijum je "mekan" metal pa često može doći do proklizavanja navoja...

p.s. Na A-hedu se UVEK prvo zateže TOP šaraf pa tek onda 2 sa strane, ako prvo zategnete 2 sa strane, gornji šaraf nema nikakvu funkciju.

Za one koju su još na "starim ramovima" postoji prelazno rešenje - adapter za A-Head koji vam omogućava da postavite lulu i volan kao da imate komplet A-Head šoljice.

Ako pak želite da kupite egzotičnije vile sa amortizerima, bilo bi bolje zameniti ram i uložiti više u svoj bicilkl.

 

Delovi prednjeg amortizera

  1. Cev upravljača / Vrat vile
  2. Kruna viljuške
  3. Vazdušni ventil / Poklopac vazdušnog ventila
  4. Štapovi viljuške / Gornje nogice
  5. Most viljuške
  6. Donje nogice
  7. Sistem za daljinsko zaključavanje viljuške
  8. Nosači V Brake kočnica
  9. Nosači disk kočnica

 

Članak na Wikipediji